انواع خدمات طراحی معماری

با تجارب متنوع و دانش منحصر به فرد معماران این فرصت را دارند که علاوه بر اصول اولیه خدمات ارزشمندی را برای مشتریان ارائه دهند. در حالی که اطمینان حاصل می کنید که با اجرای خوب خدمات پایه ای قوی ایجاد می کنید خدمات اضافی شما را قادر می سازد تا سطح عالی دانش را به مشتریان خود ارائه دهید.

خدمات طراحی معماری

خدمات اولیه کاری است که معمار برای هر طراحی باید انجام دهد. این خدمات اساسی در نظر گرفته می شوند زیرا یک مالک باید انتظار داشته باشد که هر یک از آنها در یک قرارداد استاندارد گنجانده شود. بسیاری از این خدمات توسط ما به عنوان مراحل طراحی پوشش داده شده است بنابراین ما در اینجا تمامی خدمات اصلی را ارائه میدهیم

  • مشاوره
  • طراحی شماتیک
  • طراحی و توسعه
  • اسناد ساخت و ساز
  • نظارت بر ساخت و ساز
  • خدمات اضافی
  • انتخاب تحویل پروژه جایگزین
  • طراحی پایدار
  • طراحی شهری
  • مناقصه / مذاکره / بحث قیمت
  • مدیریت پروژه
  • ….
 خدمات طراحی معماری

خدمات طراحی معماری

مشاوره طراحی معماری

در مشاوره شما در حال تعیین محدوده کاری هستید که باید طراحی شود. هیچ طراحی واقعی در این مرحله در حال توسعه نیست. شما عمدتاً از مشتری خود سؤال می کنید تا درک درستی از مشکلات، خواسته ها و نیازهای مشتری داشته باشید. این همان جایی است که فرآیند تحقیق و تصمیم گیری اتفاق می افتد. این خدمات عمدتاً یک کار مشاوره است اما باید تا پایان فهرستی از خواسته ها و نیازهای مشتریان داشته باشید.

طراحی شماتیک

در اینجا شما شکل اولیه ساختمان را توسعه خواهید داد. طراحی های زیادی در مقابل نقشه های رسمی وجود خواهد داشت. به طور کلی، شما می خواهید پلان های طبقات نقشه های سایت و نما ساختمان را توسعه دهید. این به شما توضیح کاملی از سیستم های ساختمان (سازه ای، مکانیکی، تهویه مطبوع، لوله کشی و برق) پرداخت های داخلی و خارجی و سایت ساختمان می دهد. در این مرحله باید یک طراحی اولیه داشته باشید.

طراحی و توسعه

اکنون که ایده اصلی را دارید می توانید شروع به اصلاح آنها کنید. شما در این مرحله به متریال خاصی نگاه خواهید کرد و آنها را از نظر زیبایی دوام و قیمت ارزیابی خواهید کرد. این زمانی است که مشتری شما مواد لازم را برای کانتر یا کاشی حمام و کف سازی انتخاب می کند. تا الان باید طرح کامل را داشته باشید.

اسناد ساخت و ساز

در این مرحله شما یک محصول را ارائه خواهید کرد: دو مجموعه کامل از نقشه های فاز 1 و فاز 2. اسناد ساخت و ساز تمام جزئیات را پر می کند و شامل هر عنصر طراحی می شود.

 خدمات طراحی معماری

خدمات طراحی معماری

نظارت بر ساخت و ساز

نظارت بر ساخت و ساز معمولاً معمار را درگیر می کند که به عنوان نماینده مالک در طول ساخت و ساز عمل می کند. بازدید از تمامی فعالیت های انجام شده در کارگاه در طول روز و مصالح و برنامه زمان بندی و نظارت بر کار پیمانکارها و استادکار

معماران بارها نظارت بر ساخت و ساز را به عنوان بخشی از خدمات اساسی خود قرار می دهند. مالکان باید درخوایت نظارت پروژه دهند که معمار بسته به پروژه قیمت های مربوطه را اعلام کند.

اگر معمار انتخاب شده توسط مالک این سرویس را به عنوان یک سرویس اولیه ارائه ندهد به نفع مالک است که آن را به عنوان یک سرویس اضافی درخواست کند. اکثر مالکان تجربه این را ندارند که در طول ساخت و ساز نظارت کنند. یک معمار می تواند مالک را برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه راهنمایی کند.

خدمات اضافی طراحی معماری

خدمات اضافی خدماتی هستند که شما ملزم به درج آنها در یک قرارداد اولیه نیستید. خدمات اضافی شامل موارد متعددی می باشد که بنا به خواسته های کارفرما ارائه داده می شود و این به روند هرچه بهتر پروژه کمک خواهد کرد. لیست خدمات اضافی شامل:

  • خرید مصالح مورد نظر و لیست قیمت مصالح
  • جلسه با پیمانکارها
  • طراحی محوطه و فضای سبز
  • طراحی روف گاردن
  • مشاوره تلفنی به صورت جلسه ای
  • مدیریت پیمان پروژه
  • و غیره…

انتخاب تحویل پروژه جایگزین

در بیشتر مواقع روش تحویل پروژه که بهترین نتیجه را خواهند داشت شامل: پیشنهاد _ طراحی _ طراحی و ساخت یا فقط ساخت هستند. آنها روشهای استاندارد تحویل هستند و مالکان، معماران و پیمانکاران آنها را بهتر می شناسند. با این حال گاهی اوقات یک تحویل پروژه جایگزین به بهترین وجه در خدمت یک پروژه است. شاید مالکان نیاز به پیروی از یک برنامه تهاجمی داشته باشند، یا باید سفارشات تغییر را تا حد امکان به حداقل برسانند.

در هر صورت یک معمار طیف گسترده ای از روش های مختلف تحویل پروژه را می شناسد و می تواند به انتخاب روش مناسب برای پروژه کمک کند. انتخاب روش تحویل پروژه باید به عهده مالک باشد بنابراین درخواست کمک از یک معمار خدمات اضافی است که معمار می تواند ارائه دهد. به این ترتیب هزینه اضافی شامل خواهد شد.

طراحی پایدار

با تمرکز روزافزون بر نگرانی های زیست محیطی مشتریان بیشتر از معماران خود خدمات طراحی پایدار می خواهند. خدمات طراحی پایداری که یک معمار ممکن است ارائه دهد می تواند شامل تجزیه و تحلیل تأثیر مواد بر سلامت، طراحی برای رفاه، تجزیه و تحلیل انرژی، تهویه و سیال محاسباتی باشد. دینامیک، حسابداری کربن، ارزیابی پایداری پروژه. این خدمات توسط هر معمار ارائه نمی شود، بنابراین هر معمار که آنها را ارائه می دهد باید هزینه های اضافی را برای این خدمات اضافی دریافت کند.

طراحی شهری

در محیط‌ های شهری نحوه کار ساختمان‌ها و سازه‌ها برای ایجاد محیطی لذت‌ بخش به همان اندازه مهم است که طراحی ساختمان‌های فردی. خدمات و امکانات رفاهی از آنجایی که شامل اجزای معماری، معماری منظر و برنامه ریزی شهری است، بسیاری از معماران باید مشاوران خارجی با تخصص در این زمینه های شهری را جذب کنند. در حالی که دامنه گسترش می یابد، قرارداد معماری می تواند رشد کند تا با نیازها مطابقت داشته باشد و پروژه ای بسیار جامع تر بسازد.

مناقصه / مذاکره / بحث قیمت

اغلب معمار تنها کسی است که در سمت مالک تجربه ساخت و ساز دارد و هزینه ساخت یک ساختمان چقدر است. مالک معمولاً تجربه کمی در مذاکرات دارد. آنها ممکن است ندانند که چقدر باید هزینه داشته باشد.

اینجاست که یک معمار می تواند بسیار مفید باشد. آنها می دانند که چه هزینه ای زیاد و چه چیزی کم است. آنها می دانند که چه تغییراتی را می توان برای کاهش هزینه ها بدون تأثیر بر یکپارچگی طرح اصلی ایجاد کرد. اگر مشتری از انجام این نوع مذاکرات ناراحت است، ارزش آن را دارد که یک معمار را برای راهنمایی استخدام کند.

مدیریت پروژه

این شامل هرگونه خدماتی می شود که مالک احساس می کند به تنهایی قادر به انجام آن نیست. این می تواند انتخاب مواد مختلف یا هرگونه هماهنگی با سایر طرف های درگیر باشد. که به عنوان مدیریت پیمان نام برده می شود. اگر مالک درخواست مدیریت پیمان را داشته باشد طبق شرایط مطرح شده در سایت میتواند سفارش خود را ثبت کند و معمار تمامی موراد مربوط به ساخت و ساز را با مسئولیت کارفرما برعهده میگیرد.

 خدمات طراحی معماری

خدمات طراحی معماری

رندرهای سه بعدی از ساختمان

به لطف نرم افزار سه بعدی سازی معماران اکنون می توانند مدل های سه بعدی طرح ها را ارائه دهند. این به مالک احساس روشنی نسبت به ظاهر ساختمان می دهد. بسیاری از مواقع بنا به در خواست کارفرما انیمیشن کوتاهی از فضاهای داخلی و نما ساختمان جهت دید بهتر تهیه می شود. در حالی که خدمات اولیه شامل نقشه های طراحی می شود تصاویر سه بعدی جهت نمایش طراحی نما ها و طراحی داخلی منزل می باشد.

طراحی پلان ویلایی

طراحی پلان ویلایی

مطالعات امکان سنجی

یک مطالعه امکان سنجی تعیین می کند که آیا یک پروژه ارزش سرمایه گذاری مالک را دارد یا خیر. به طور معمول، معماران به مکان پیشنهادی و سایر عوامل نگاه می کنند تا تعیین کنند که آیا این پروژه به نتیجه دلخواه مالک می رسد یا خیر. یک مطالعه امکان سنجی همچنین نگاهی دقیق به حق قانونی برای ساخت آنچه که مالک پیش بینی می کند دارد. ا

معماری با کاربری مختلط

زمانی که مالکان ایده ای برای ساختمانی دارند که کاربری ترکیبی دارد، باید معمارانی را بیابند که در آن نوع طراحی تخصص دارند. منظور از کاربری مختلط ساختمان های منفرد است که به عنوان اقامتگاه، رستوران، محل کار، خدمات پزشکی یا ترکیبی دیگر از کاربری ساختمان عمل می کنند. افراد بیشتری به دنبال ساختمان هایی هستند که حسی شبیه به محله ایجاد کند. این اغلب با طراحی شهری ترکیب می شود تا فضاهای شهری را ایجاد کند که دارای محله های کوچک است که در آن افراد مجبور نباشند برای کار یا اوقات فراغت به قمست های دیگر شهر بروند.

انتخاب سایت پلان

جایی که یک ساختمان قرار می گیرد به همان اندازه طراحی ساختمان مهم است. انتخاب مکان یک فرآیند چند وجهی است که بسته به کاربری ساختمان متفاوت است. انتخاب سایت برای یک فضای کوچک اغلب به مواردی مانند مقدار آن توجه می کند رقابت و هزینه زندگی در منطقه.

خیلی خوب نیست که یک کسب و کار را در جایی قرار دهیم که باید با چندین کسب و کار مشابه مبارزه کند یا محلی ها توانایی خرید محصولات یا خدمات را ندارند. خانه های مجردی اغلب در طول فرآیند انتخاب سایت کمی متفاوت خواهند بود. معمولاً زمین قبلاً توسط مالک خریداری شده است. یک معمار می تواند به قرار دادن خانه در بهترین نقطه ملک کمک کند.

حسابرسی وضعیت ساختمان

یک معمار می تواند به دنبال مسائل ساختاری یا اجزای ساختمانی باشد که ممکن است خارج از کد باشند. ممیزی ممکن است به سؤالاتی از این قبیل نگاه کند: وضعیت کلی ساختمان چگونه است، آیا می توان ظرفیت فعلی را به طور ایمن افزایش داد، آیا ساختمان به اندازه کافی قادر است نیازهای مالکان را برآورده کند، و ساختمان چقدر بیشتر می تواند دوام بیاورد؟

نقشه های تاسیسات برقی

در حالی که نقشه های تاسیسات برقی بخش مهمی از طراحی ساختمان هستند معماران هیچ تعهدی برای ارائه آن ها ندارند. معماران واجد شرایط  برای ارائه این نقشه ها هستند. اگر مشتری خواهان نقشه های تاسیسات برقی باشد باید به عنوان یک سرویس اضافی با هزینه درج شود.

آماده سازی قراردادهای چندگانه

در طول یک پروژه، مالک معمولاً باید چندین قرارداد را با چندین نهاد مختلف آماده کند. داشتن یک معمار برای جمع آوری این قراردادها به این معنی است که قراردادها سازگارتر خواهند بود. یک معمار همچنین می تواند مطمئن شود که تمام اجزای یک قرارداد گنجانده شده است که باعث می شود پروژه برای کارفرما به خوبی اجرا شود.

 خدمات طراحی معماری

خدمات طراحی معماری

طراحی داخلی

برخی از معماران طراحی داخلی را ارائه می دهند. اگر مشتری به دنبال طراح داخلی باشد ارزش آن را دارد که به عنوان یک خدمات اضافی در نظر گرفته شود. این به نفع پروژه است که رویکردی کل نگر داشته باشد که شامل تمام عناصر طراحی از ابتدا باشد. این یک پروژه نهایی کامل تر و منسجم تر را ایجاد می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *