وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

ما به عنوان حرفه ای مسئولیت داریم که مشتریان خود را در مورد وظایف مهندس معمار و همچنین فرآیند طراحی و ساخت راهنمایی کنیم. ایجاد یک محیط آموزشی باعث تقویت اعتماد، ایجاد ارتباط خوب، تسکین ناامیدی و ایجاد روابط موفق با مشتریان می شود. یک رابطه کاری خوب بین معمار و کارفرما برای موفقیت هر پروژه بسیار مهم است. زمانی که با یک معمار کار می کنید ارزش از همان ابتدا از نظر زمان و هزینه صرفه جویی شده در طول پروژه وجود دارد.

وظایف مهندس معمار

توافق نامه های کتبی ممکن است حاوی مهم ترین اطلاعات در مورد یک پروژه ساخت و ساز باشد فرآیند تصمیم گیری در مورد آنچه در آن توافق نامه ها خواهد بود قبل از تهیه و امضای آنها شروع می شود. برای ما مهم است که به مشتریان خود آموزش دهیم تا وظایف مهندس معمار را در یک پروژه معمولی درک کنند. معمار شخصی است که ساخت و ساز ساختمان ها را برنامه ریزی، طراحی و بررسی می کند. عمل معماری به معنای ارائه خدمات در ارتباط با طراحی و ساخت یک ساختمان است.

نقش مشتریان (کارفرما)

معماران گاهی اوقات می‌توانند تصور کنند که مشتریان درک بهتری از فرآیند طراحی و ساخت و همچنین نقش و مسئولیت‌های خود در این فرآیند دارند در این صورت واقعاً درک می‌کنند. زمانی که کارفرما نقش(های) مورد انتظار معمار را انجام نمی دهد این می تواند منجر به ناامیدی و تفسیرهای نادرست شود. ما سعی می‌کنیم به مشتریان خود کمک کنیم تا شرایط قرارداد، کارفرما/معمار که شامل مراحل طراحی و ساخت و همچنین شرایط و مشخصات کلی را به طور کامل درک کنند. در حالی که فقدان دانش مشتری را از تعهدات قراردادی رها نمی کند ممکن است منجر به سوء تفاهم ها و درگیری های غیر ضروری شود.

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

این پست برای ایجاد موفقیت برای هر دو طرف در نظر گرفته شده است

ما می خواهیم با این مقاله محیطی را ایجاد کنیم که در آن آموزش کارفرما در مورد نقش مهندس معمار، طراحی ساختمان و ساخت امری عادی و قابل درک باشد. این به معمار و مشتری کمک می کند تا فرآیند را از دیدگاه مشترک درک کنند. زمان و انرژی سرمایه‌گذاری شده از قبل احتمالاً کمتر از آنچه برای حل اختلافات یا سوء تفاهم‌ها در آینده لازم است خواهد بود. و ممکن است مزیت اضافه ایجاد یک رابطه طولانی مدت داشته باشد. فهرست زیر می‌تواند به عنوان نقطه شروعی برای بحث در جهت گسترش دانش مشتریان باشد. با این حال در نظر گرفته شده است که این رابطه کامل یا فراگیر باشد.

معماران خدمات ارائه می دهند نه محصولات

این خدمات بر رفع نیازهای ابراز شده مشتری متمرکز هستند. و معمار یک «مشاور کارفرما» است که نقش آن ارائه خدمات طراحی و کمک به کارفرما در تأمین پروژه ای است که عموماً با مفهوم و مشخصات طراحی معماران مطابقت دارد.

معماران مسئولیت مسائلی را بر عهده می گیرند که تحت کنترل آنها و در حد عقل است. به عنوان مثال، معماران نمی توانند فعالیت پیمانکاران را در سایت کنترل کنند و نمی توانند مسئولیت ایمنی محل کار یا پیمانکار یا برنامه تحویل مصالح را بر عهده بگیرند.

برخلاف تصور رایج، اسناد ساخت و ساز برای به تصویر کشیدن کامل هر عنصر طراحی در نظر گرفته نشده است. انجام این کار مقرون به صرفه نخواهد بود. بنابراین باید انتظار تعداد معقولی سوالات از پیمانکار را داشت. اینها خطا یا حذفی نیستند و دلیل اصلی باز نگه داشتن ارتباط بین کارفرما، پیمانکار و مهندس معمار از طریق اداره هایی همچون نظام مهندسی و شهرداری است.

پیش بینی هر شرایط فیزیکی که ممکن است در طول ساخت و ساز ایجاد شود ممکن نیست. سفارشات تغییر احتمالاً در هر پروژه ای رخ می دهد. مشتریان باید تغییرات را با گنجاندن برنامه ریزی مناسب برای موارد احتمالی در بودجه ساخت و ساز برای پوشش هزینه هر گونه تغییر پیش بینی کنند.

تغییرات در برنامه پروژه یا طراحی معماری ممکن است معمار را ملزم به صرف زمان اضافی کند که معمار مستحق دریافت غرامت اضافی است. مهندس معمار فقط تخمین های هزینه تقریبی را تولید می کند نه برآورد هزینه های ثابت. معماران هیچ کنترلی یا دانش خاصی در مورد هزینه مصالح، نیروی کار یا سایر هزینه های مربوط به پروژه ندارند. اگرچه یک معمار به طور کلی آن را تسهیل می کند اما هماهنگی این امر با یک پیمانکار عمومی بسیار مهم است و ایجاد این رابطه مسئولیت مشتری است.

معماران اجزای پروژه را که مشخص می‌کنند تولید یا نصب نمی‌کنند و نمی‌توانند آن اجزا را تضمین کنند. خدمات مشاهده فاز ساخت و ساز برای تعیین انطباق کلی با اسناد و مشخصات ساخت و ساز فقط برای انطباق با هدف طراحی در نظر گرفته شده است. کیفیت کار ذاتاً نقش پیمانکار است.معمار و مشتری باید درک متقابلی داشته باشند. عملکرد معمار بر اساس استانداردهای حرفه ای همچون ضوابط نظام مهندسی سنجیده می شود، نه یک ایده دلخواه و غیر معقول کارفرما تا زمانی که ضوابط نظام نقص نگردد.

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

انتظارات کارفرما

استفاده از فرصت برای همسو کردن طراحی معماری و انتظارات مشتری و ارائه برخی گزینه ها برای مدیریت ریسک و تعریف اینکه چگونه می توانیم انتظارات را برآورده کنیم یا فراتر از آن باشیم تا مشتری راضی و پروژه ای موفق داشته باشیم.

استاندارد مراقبت های مهندس معمار

طراحی یک ساختمان جدید یا بازسازی ساختمان موجود می تواند کاری چالش برانگیز باشد. با وجود بهترین تلاش تیم طراحی، اشتباهاتی رخ خواهد داد. هیچ معمار یا مهندس نمی تواند کمال را تضمین کند.

معماران و مهندسان خدمات حرفه ای را بر اساس سال ها تحصیل و تجربه ارائه می دهند. با انعقاد قرارداد با مشتریان به این معنی است که ما دارای مهارت و توانایی استاندارد لازم برای ارائه خدمات به نیازهای مالک هستیم. با این وجود هیچ تضمینی برای یک برنامه کامل یا حتی نتایج رضایت بخش وجود ندارد. در عوض از معماران و مهندسان انتظار می رود که از مراقبت معقول و معمولی در عمل به حرفه خود استفاده کنند.

مدیریت مشتریان توسط مهندس معمار

در مدیریت تلاش‌های طراحی و ساخت هر پروژه یکی از رایج‌ترین چالش‌هایی که معماران با آن روبه‌رو می‌شوند مشاوره مشتریان ما در مورد انتظارات غیر واقعی برای اسناد طراحی و هزینه ساخت است. یک نقطه شروع خوب مقایسه با سایر مشاغلی است که استاندارد مراقبت را اعمال می کنند. برای قرن ها قانون خدمات معماری و مهندسی را مشابه خدمات حرفه ای ارائه شده توسط پزشکان و وکلا می داند.

به طور کلی پذیرفته شده است که یک جراح نمی تواند یک عمل کامل یا بهبودی کامل را تضمین کند و یک وکیل نمی تواند قضاوت یا حکم مطلوب را تضمین کند یا یک مدیر سرمایه گذاری نمی تواند تضمین کند که همه متغیرهای بازار را می داند. در عوض انتظار این است که آنها بهترین دانش و تجربه حرفه ای خود را به شیوه ای شایسته به کار گیرند که بدون در نظر گرفتن نتیجه نهایی، به بهترین وجه به نفع مشتریانشان باشد. معماران و مهندسان مانند پزشکان و وکلا نمی توانند نتایج خدمات خود را تضمین کنند. اما میتوانند با دانشی که دارند کمترین مشکل در حین طراحی و اجرا پروژه رخ دهد.

اشتباهات و حذفیات در طراحی

اشتباهات و حذفیات بخشی اجتناب ناپذیر از هر تلاش خلاقانه است. معماران و مهندسان معمولاً بر این باورند که مالک باید در ازای ارزش به دست آمده در حین ساخت و ساز مبلغی را که در قرارداد گنجانده شده بود پرداخت کند. از سوی دیگر خطاهای طراحی اشتباهاتی هستند که طراح انجام می دهد و در صورت تصحیح بر ارزش پروژه نمی افزاید.

در حالی که یک خطای طراح ممکن است قابل بازیابی باشد مشتریان باید از صنعت و پذیرش قانونی آن آگاه باشند که چیزی به نام طراحی بدون خطا وجود ندارد. حتی یک تلاش ساده برای طراحی ساختمان نیازمند نظرات حرفه ای و مشاوره ای زیادی است که بر اساس صدها تصمیم اصلی برای هماهنگ کردن هزاران جزء ساختمان عمل می کند. تلاش برای طراحی یک تلاش خلاقانه منحصر به فرد است .

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

مدیریت ریسک خطاها

امکان مدیریت ریسک خطاها وجود دارد و اولین گام بودجه بندی موارد احتمالی پروژه است. موارد احتمالی همیشه ضروری هستند. مشتریان همچنین باید بدانند که روش‌های دیگری برای مدیریت خطاها وجود دارد. اینها شامل تضمین و مسئولیت جداگانه استفاده از خدمات بازبینی شخص ثالث(اجرا کننده) استفاده از رویکرد تحویل طراحی و اصلاح قرارداد است. هر گزینه با هزینه ها و مزایای مرتبط همراه است.

نتیجه گیری

ایجاد یک بودجه احتمالی پروژه برای تغییرات، خطاها و تصحیح بسیار مهم است. شرایط ناشناخته در طول هر پروژه اتفاق می افتد. پروژه‌های نوسازی باید موارد احتمالی بالاتری داشته باشند زیرا در مراحل طراحی پروژه نمی‌توانید پشت دیوارهای موجود را ببینید.

مشتری همچنین می‌تواند از یک شرکت تخصصی برای بررسی اسناد توسط شخص ثالث استفاده کند. نقش مهندس معمار این است که ریسک را از دیدگاه حرفه ای تجزیه و تحلیل کند و اطلاعاتی را ارائه دهد تا مشتری را قادر به قبول، رد یا انتقال ریسک کند. تصمیم واقعی در نهایت بر عهده کارفرما و مشتری است.

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

وظایف مهندس معمار در طراحی و اجرا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *