انوع مهندس معمار

انوع مهندس معمار

معماران دارای انواع مختلفی از تخصص ها و شخصیت ها هستند که همه آنها یک چیز را می خواهند: اینکه طرح هایشان تغییری در جهان ایجاد کند. برخی از معماران بر طراحی داخلی و طراحی نما تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر طراحی منظر انجام می دهند و این لیست همچنان ادامه دارد زیرا مشاغل مختلف زیادی برای معماران وجود دارد.

برای مثال یک طراح شهری کسی است که با نگاه کردن به مواردی مانند قوانین منطقه‌بندی و سیستم‌های حمل‌ونقل، چگونگی رشد شهرهای ما را طراحی می‌کند. این پست که توسط معماران ما مستقر در شرکت معماری پیوسته نوشته شده است چند نمونه از کارهایی که یک مهندس معمار انجام می دهد به شما ارائه می دهد.

مهندس معمار تجاری

معتبرترین و مشهورترین معماران اغلب کسانی هستند که ساختمان های بلند شهری را طراحی می کنند. این معماران تجاری فرصتی برای پروژه های تعیین کننده شغلی دارند. با این حال این پروژه ها معمولا نه تنها در معرض دید عموم قرار دارند بلکه شامل کار مستقیم با مشتری نیز می شوند. فشار به طور قابل توجهی بیشتر است زیرا هر خطا می تواند به همان اندازه شغلی را تعیین کند. معماران تجاری باید نیازها و درخواست‌های مشتری و همچنین مقررات عمیق‌تر در مورد املاک تجاری را در نظر بگیرند.

مهندس معمار مسکونی

معماران مسکونی در طراحی خانه برای شخص، شرکت های ساخت و ساز خصوصی یا توسعه املاک تخصص دارند. معمولاً در مقایسه با مکان‌های دیدنی و آسمان‌خراش‌های معروف گزینه‌ای کم به حساب می‌آید با این حال بسیاری از معماران مشهور نیز روی املاک مسکونی کار کرده‌اند. طراحی یک خانه زیبا و کاربردی می تواند به طرز شگفت آوری پیچیده باشد.

به ویژه مهم است که یک مهندس معمار مسکونی با قوانین ساختمانی محلی و محدودیت های محله آشنا باشد تا مطمئن شود که می تواند طرح های خود را تطبیق دهد. علاوه بر این از آنجایی که بسیاری از طرح‌ها در بسیاری از پروژه‌های مختلف استفاده می‌شوند مهم است که طرح‌ها به راحتی تغییر داده شوند تا امکان تنوع زیادی از اندازه‌ها و شکل‌های املاک فراهم شود. معماران مسکونی نیز بهترین گزینه شما برای طراحی خانه شما هستند.

انوع مهندس معمار

انوع مهندس معمار

مهندس معمار طراحی پایدار/سبز

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها به تأثیر ساخت‌وسازشان بر محیط‌زیست و میزان گازهای گلخانه‌ای که ساخت و اجرای ساختمان ایجاد می‌کند نگاه می‌کنند. اینجاست که یک روش طراحی و ساخت پایدار مطرح می شود. برای معماری پایدار مهم است که درک کاملی از چگونگی کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان داشته باشد. این می تواند شامل روش های ساخت و ساز و مصالح برای گرمایش و روشنایی ساختمان باشد. به همین دلیل، معمولاً یک معمار پایدار به مراتب بیشتر از معماران دیگر در ساخت ساختمان مشارکت دارد.

مهندس معمار صنعتی

معماری صنعتی در طراحی و ساخت انبارها، کارخانجات، مراکز منطق و غیره تخصص دارد به همین دلیل متخصص بودن آنها در طراحی ساختمان های کاربردی و کارآمد بسیار مهم است. یک مهندس معمار صنعتی باید بتواند کاربرد هر ناحیه از ساختمان را درک کند و بتواند تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را به گونه ای ادغام کند که کارآمدترین خطوط استفاده شده در ساختمان نهایی را ارائه دهد. با توجه به پیچیدگی برخی از این پروژه ها معمولاً معماران صنعتی از تخصص کارفرما یا متخصص صنعت برای طراحی بهترین چیدمان ممکن استفاده می کنند.

مهندس معمار حفاظت – معماری سنتی

معماری نه تنها طراحی ساختمان های جدید بلکه بازسازی و حفاظت از بناهای تاریخی است. ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای بسیاری از ساختمان های فهرست شده با اهمیت تاریخی است. مهم است که این ساختمان ها در برابر عناصر محافظت شوند تا اطمینان حاصل شود که می توان از آنها برای نسل های آینده لذت برد.

معماران حفاظت باید درک عمیقی از نحوه نگهداری ساختمان ها داشته باشند و همچنان به معماری دوره ساختمان تاریخی احترام بگذارند. علاوه بر این، محدودیت‌های زیادی برای ساختمان‌های فهرست‌بندی شده وجود دارد که معمار باید قادر به درک و کار در آن باشد.

انوع مهندس معمار

انوع مهندس معمار

مهندس معمار منظر

از آنجایی که بسیاری از پروژه های ساختمانی اکنون شامل فضاهای سبز مانند پارک ها و پیاده روها می شوند نیاز به معماران منظر هرگز زیاد نبوده است. اینها در طراحی فضاهای بیرونی از جمله باغ های عمومی، زمین های گلف و باغ ها تخصص دارند. آنها باید درک عمیقی از باغبانی داشته باشند زیرا مسئول این هستند که چه گیاهانی و در کجا استفاده می شود. این مهم است که آنها بفهمند چه گیاهانی بر اساس آب و هوای پروژه و فضا و نگهداری مورد نیاز هر گیاه مناسب خواهند بود.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از فضاهای سبز برای مناطق رسمی صنعتی در نظر گرفته شده است، مهم است که بتوانند این مناطق را با در نظر گرفتن استفاده قبلی از فضا برنامه ریزی کنند.

طراح شهری

طراحی شهری به ندرت روی یک ساختمان یا پروژه کار می کند. بلکه روی پروژه های سطح شهرسازی کار خواهند کرد. این می تواند شامل بهبود شهر موجود و زیرساخت های آن برای برنامه ریزی یک منطقه جدید باشد. منطقه اصلی که یک طراح شهری بر روی آن تمرکز خواهد کرد منطقه بندی شهر است تا اطمینان حاصل شود که فضای تجاری و صنعتی مسکن به صورت پایدار و با زیرساخت های مناسب نه تنها برای برنامه های فعلی بلکه برای توسعه بیشتر تنظیم شده است.

انوع مهندس معمار

انوع مهندس معمار

مهندس معمار داخلی

بسیاری تصور می کنند که طراحان داخلی و معماران کار مشابهی انجام می دهند اما در واقعیت بسیار متفاوت هستند. یک مهندس معمار داخلی مسئول اطمینان از استفاده کامل از فضا است. این می تواند شامل استفاده از طراحی های ساخت و ساز و برنامه ریزی مدرن و همچنین درک فنی مورد استفاده از فضا باشد.

نتیجه گیری

در این پست چند نوع مختلف از معماران را پوشش داده ایم. امیدواریم درک بهتری از این داشته باشید که چه نوع معماری ممکن است برای پروژه و بودجه شما مناسب باشد! اگر نه، نگران نباشید – تیم ما در  شرکت معماری پیوسته آماده است تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند. با بیش از 10 سال تجربه ترکیبی در طراحی و برنامه‌ریزی معماری شکی نیست که برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند هر کاری را به راحتی انجام دهد. ما همه چیز را از توسعه مفهوم تا نقشه های ساخت و ساز مراقبت خواهیم کرد بنابراین دیگر نیازی به استرس در مورد چیزهای مرتبط با معماری نباشید! برای شروع آماده اید؟ امروز با مهندس مشاور ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *